Tre

2011-07-18
15:46:11

lite frågor.
RUBRIK:
  • vet inte om det var så här du menade med linjen under rubriken? alltså att jag tar bort hela "ramen" runt alla inlägg på första sidan. kan göra om linjen så att den blir streckad eller prickad annars också.
  • vill du ha det här typsnittet?
  • vill du rubriken centrerad?
HEADER:
  • headern är inte klar, är bara ett utkast. ska klippa bilderna bättre samt kolla andra bilden på billy.
  • vill du ha headern så eller vill du ta bort/lägga till nåt?
  • är färgen okej i bakgrunden eller vill du ta bort den? (ska fixa så det är samma som linjerna och rubriken.)
MENY:
  • vill du ha kvar menyn som den är (inramad) eller bara ha streck under rubrikerna där också?
  • vill du ändra på bilden i menyn?
BAKGRUND:
  • vill du ha en annan färg på bakgrunden? just nu är den mesigt lila, syns knappt.

Kommentarer:
#1: Ellen

Jag tycker det känns rätt bra att det inte är någon ram runt inläggen, då behöver jag inte bry mig om centrering lika mycket i texterna/bilderna. Rubriken vill jag gärna ha kvar centrerad men funderar på ett typsnitt som även har små bokstäver?



Gärna byta bild i menyn, någon lite somrig som jag skickade eller kanske någon från The studio? Den får gärna vara inramad fast med prickar..



Hmm ser inte alls färgen i bakgrunden faktiskt.. vad sägs om att den går åt det lite gråare hållet? blir det för tråkigt?



Jag gillar headern, blir nog bra med den andra bilden på Billy.

2011-07-19 @ 17:10:52
#2: Ellen

Hur blir den om man inte har någon färg runt bilderna? Bara bakgrunden och lite skuggat? Ser det konstigt ut då?

2011-07-19 @ 17:14:12
#3: Ellen

Vet inte om man ska byta plats på Alice och Billy? Går det att spegelvända biderna? Kanske det bir bättre om han hoppar åt vänster?

Kunde inte se menyn nu (den ligger nedanför inlägget) så ser inte helheten men vad tycker du om färgerna? Gillar det gråa men är lite fundersam nu med det lila. Gud vad jag krånglar!!



Du ä en ängel som står ut med mi =O)

2011-07-21 @ 16:14:41
#4: ellen

Vad tror du om att ha med hindret med Billy?

2011-07-21 @ 16:26:59
#5: Ellen

Jag gillar att färgen på rubriken och linjen har samma som bilden i menyn. Kanske ska ha prickat runt inläggen också, bara för att testa hur det blir? Prova att "skugga" i den färgen och blir det inte bara så gå tillbaka till det vita så får jag fundera lite.

Tycker det funkar med Billy så, men går det att få med tyglarna?



Jag är en krångelmaja! Men lite roligt att pyssla kanske? ;)

2011-07-22 @ 10:11:09
#6: ellen

eller om man bara för enkelhetens skull har grått runt allt? Stilrent eller tråkigt?

2011-07-22 @ 15:43:34
#7: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/fredag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-07-22 @ 16:00:42
#8: Ellen

Tror jag behåller prickarna runt inläggen men kanske en mera "rost"-färg? Tror det är lite mindre rött i den.

Tack!

2011-07-23 @ 10:35:15
#9: ellen

Tänkte på det, vill nog inte ha någon rm runt bilerna som jag haft förut. Blir nog lite mycket då.. vad tros om det?

2011-07-28 @ 19:37:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: